Wednesday, April 8, 2009

**xde adap ke??

kring..kring..kring..telefon ofis bunyik...aku pun agkatla dn jwbla..ini perbualan kami...

aku:selamat ptg,kasyaf bina
die:en zambri ada x??
aku:xdak,die kat kl..
die:die selalu xdak kat cni ka??(ader cm angin kt blkg,aku kurg dgr)
aku:maaf en..apa..
die:(dgn menengking tetibe)DIA SELALU XDAK KAT CNI KA???
aku:(terkejut n tersentak,tapi msih cool n sbr)xdakla encik...
die:apa!!!xdgq...
aku:die xdak...
die:HAI..SUME STAFF KBSB NIH PEKAK2 KA N XRETI CKP KUAT KA...(nada tinggi n menengking)
aku:en ckp biar bersopan skit...(xsempat abes ckp,die ltak)

huh..tersentak sungguh..wlupun ngh mrh ngn bos aku ke..ckp biarla elok skit..aku nih xslh pape pun..xpsl2 kena sembor je..aku mmg panasla..kbtulan ngh cf ngn ringgo n rozie..aku luahkan kt depala...aku nges..MyEm0.Comxthn sgt...aku terlalu terkejut.....

p/s:dgn sape pun kiter berurusan..biarlah beradap sopan xkira dari segi percakapan ataupun tindakan.....

4 comments:

  1. kesiannya dia..xpelah sabar je mmg bnyk org mcm ni byk aku pun slalu kena kadang2 ada org telefon aku marah2 dan tengking tapi aku x kenal pun dia mgkn salah no kot..mcm2 perangai manusia ni.

    ReplyDelete
  2. betol2...
    tp slalunye g kat kaunter msti dpt layanan mcm ni...
    huhhh...
    pape pun saba la ae yana...
    pe nk wat...

    ReplyDelete
  3. tu la ariey,niza...mn la pegi adap sopan dlm berbahasa...sbr jek..tapi tadi tu cm terpana gak

    ReplyDelete
  4. aku xkisah ko kena marah ke tak..yg aku pelioknye tuh pun ko nk nagis..adui..

    be strong liana...

    ReplyDelete